You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
נערים א' - צפו בשער ורגע מחלוקת ממשחק העונה בצפון
תרבות ספורט בנהריה. ראש העיר, רונן מרלי, לוחץ את ידי השחקנים לפני המשחק. לצידו, מיכה שושן - מנהל מחלקת הנוער של עירוני נהריה (צילום: מדיה עירוני נהריה)

נערים א' - צפו בשער ורגע מחלוקת ממשחק העונה בצפון

צפון - מחזור 24: באווירה מיוחדת נפגשו עירוני נהריה ומ.כ קרית חיים למשחק עונה, שהסתיים בשוויון 1:1. נהריה טוענת לפסילה לא מוצדקת של שער

 מאת: אורי שמיר - עורך האתר

מתחם המגרשים החדש בנהריה לבש אמש חג. למרות מזג האוויר השרבי, הדי הפיצוצים מגבול הצפון ומשחק חצי גמר הגביע בין הפועל באר שבע למכבי נתניה, מאות צופים גדשו כל פינה ביציע כדי לצפות במשחק העונה של מחוז צפון בשנתון נערים א' - משחק בו אירחה בית"ר נהריה את קבוצת "צו פיוס" של מ.כ קרית חיים. כל אחת מהקבוצות עמדה על מאזן של 57 נקודות, כשלקרית חיים יחס שערים עדיף ואת שתי הקבוצות מקדימה בנקודה אחת ומשחק עודף צעירי טמרה, כך ששתי הקבוצות ידעו שניצחון שווה שליטה בלעדית בפסגת הטבלה שני מחוזרים לתום העונה.

במחלקת הנוער של בית"ר עירוני נהריה הזמינו את שחקני הקבוצות ובני משפחותיהם ליציע כדי לעודד את הקבוצה, הקהל נענה והגיע בהמוניו ובראשם רה"ע, רונן מרלי, שהיה כדורגלן בצעירותו. לפני המשחק עלה רה"ע לכר הדשא ולחץ את ידי שחקני הקבוצות. האווירה ביציעים הייתה ססגונית ורועשת ברמה כזו, שיש משחקים גם בליגה הלאומית לבוגרים שבהם היו שמחים לאווירה כזו.

על כר הדשא הקבוצה המארחת החזיקה יותר בכדור ויזמה מהלכים לכיבוש שערים, בעוד שקרית חיים התבססה על התקפות מעבר, שיצרו גם הם לא מעט אתגרים לשחקני נהריה.

אחרי מחצית ראשונה נטולת שערים הגיעה לה מחצית שניה שונה. בדקה ה-55 הכשלה על שחקן נהריה ברחבת קרית חיים, שלחה את יקיר סולימני לנקודה הלבנה וזה בעט לרשת וקבע יתרון 0:1 לזכות נהריה (וידאו עם השער בתחתית הכתבה). השחקן חגג את השער תוך מחווה לבת משפחה, חיילת צה"ל, שנהרגה בשבת ה-7/10.

חלפו להן 8 דקות והתקפת מעבר של קרית חיים הסתיימה בבעיטה מהרחבה של אילי סידאווי, שכבש שער מספר 19 העונה וקבע שוויון 1:1.

עמוק בתוך תוספת הזמן, כפי שניתן לראות בסרטון שבתחתית כתבה זו, הגבהת כדור חופשי מצידה של נהריה הסתיימה בשער, אך השופט נא'אל עודה, טען לנגיעת יד של שחקן נהריה ולכן פסל את השער, למורת רוחם ואכזבתם של אנשי נהריה.

המצב כעת בצמרת מחוז צפון, שני מחזורים לתום העונה, שלשלוש קבוצות מספר נקודות זהה בפסגת הטבלה: מ.כ קרית חיים נהנית מיתרון של 18 שערים על פני צעירי טמרה ו-14 שערים על פני בית"ר עירוני נהריה. לקרית חיים ולטמרה 19 ניצחונות, לעומת 18 ניצחונות לנהריה. שלוש הקבוצות מקדימות את מכבי קרית אתא בשתי נקודות. קרית אתא ניצחה 18 משחקים. הפועל עכו מדורגת במקום החמישי והיא רחוקה 3 נקודות משלוש הראשונות ובמאזנה 17 ניצחונות.

ע"פ תקנון ההתאחדות לכדורגל, במקרה שבמחזור האחרון לקבוצה שמדורגת במקום הראשון ולקבוצות נוספות יהיה מספר נקודות שווה, זה מה שייקבע מי האלופה:


א'. אם מספר הנקודות של שתי הקבוצות או יותר יורה על שוויון, ייקבע מיקומן עפ"י מספר הניצחונות, היינו הקבוצה אשר לה מספר ניצחונות גדול יותר מאשר לאחרות, תמוקם במקום הגבוה יותר, השנייה במספר הניצחונות תמוקם במקום שלאחריה וכן הלאה.

ב'. במקרה של שוויון בין שתי קבוצות או יותר גם בנקודות וגם במספר הניצחונות – ייקבע הדירוג בטבלה בהתייחס למשחקים שהתקיימו בין שתי הקבוצות או יותר המצויות במצב של שוויון כאמור לעיל. הקבוצה שצברה את מספר הנקודות הגדול ביותר במשחקים ביניהן תדורג ראשונה מבין שתי הקבוצות או יותר המצויות במצב של שוויון.  במידה ומספר הנקודות שצברו הקבוצות במשחקים ביניהן(במהלך העונה יהיה שווה, ייקבע הפרש השערים במשחקים שהתקיימו ביניהן. במקרה של שוויון גם בנקודות וגם בהפרש השערים במשחקים ביניהן, יקבע מספר השערים שהובקעו במשחקי החוץ שבין הקבוצות המצויות בשוויון
(במאזן המשחקים בין קרית חיים לטמרה, קרית חיים ניצחה 0:1 בביתה וטמרה ניצחה 1:2 בביתה).


ג'. במקרה של שוויון בין קבוצות, הן בנקודות, הן בניצחונות והן במשחקים שהתקיימו ביניהן במהלך העונה )עפ"י הקריטריונים הקבועים בס"ק )ב( לעיל( ויש צורך לקבוע מיקום סופי בטבלת המשחקים, בין לצורך קביעת האלופה ובין לצורך השתתפות במסגרת משחקים כלשהי, ייערך בין קבוצות אלה משחק מכריע, כאמור בס"ק 7 לעיל.

*. תודתנו נתונה לשופט, ערן ישראלי, על העזרה במידע